torsdag 12 november 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 46)


Jag tränade ju visserligen igår också, men då körde jag ett medelpass på Friskis, och det är inte så mycket att skriva om. Det gick bra, lite motigt psykiskt, men jag tog mig igenom det och jag känner mig helt nöjd.

Idag däremot blev det ett rygg- och bicepspass.

Uppvärmning blev tio minuter på crosstrainern, plus tre nedvarvningsminuter.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurls (10 x 3 x 16 kg) (Ökning!)
Stående rodd med skivstång (10 x 3 x 15 kg) (Ny övning!)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg) (Ökning!)
Breda latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Pull-ups med assistans (3 x 1 x cirka 40 kg) (Ny övning!)
Ryggdrag i maskin (10 x 3 x 20 kg)
Baksida axlar i maskin (10 x 3 x 15 kg)

Jag vet inte riktigt vad det blev för pass, men tränade ryggen gjorde jag. Jag känner mig inte helt nöjd, men vet inte riktigt vad jag ska lägga till eller ta bort för att få ett bättre pass. Kanske ska googla lite övningar helt enkelt. Jag känner mig i alla fall nöjd med pull-upsen, ska försöka göra fler nästa gång.

Nu ska jag på invigning av ett köpcentrum här i stan, sämre torsdagskvällar kan man ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar