onsdag 4 november 2015

Today's Workout (Onsdag vecka 45)


Och så kommer det ett Today's Workout-inlägg till, för idag var jag på gymmet igen. Jag försöker ta vara på motivationen som helt plötsligt kommit till mig. Att jag dessutom är frisk är ju ett plus.

Idag blev det ett rejält benpass, äntligen lite framsteg!

Uppvärmning blev fem minuter på rodd maskinen, i riktigt högt tempo. Försöker alltid hinna med 1000 m på fem minuter, och idag blev det runt 1060 m, så jag är supernöjd.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för höger och vänster)):

Squats med skivstång (10 x 3 x 20 kg) (Ökning!)
Marklyft med skivstång (10 x 2 x 40 kg) + (10 x 1 x 50 kg) (Ökning!)
Sittande benpress (10 x 1 x 70 kg) (Ökning!)
Liggande benpress (10 x 2 x 60 kg) (Ökning!)
Rygglyft (20 x 3 x 0 kg)
Leg extension med endast höger ben (10 x 1 x 15 kg) (NY ÖVNING)
Leg extension med endast vänster ben (10 x 1 x 15 kg) (NY ÖVNING)
Leg extension (10 x 2 x 30 kg)
Liggande lårcurl (10 x 3 x 15 kg) (NY ÖVNING)

Ja... Som ni ser, det gick så j*vla bra! Helt slut sen igår, och nu darriga spagettiben på det. Det får kanske bli lite vila imorgon. Eller...? Får se hur jag känner mig ikväll och imorgon helt enkelt. Men jag har fortfarande problem med squatsen, eller benböjen, överkroppen vill falla fram. Jag kommer nog inte öka den på ett bra tag, måste få kläm på teknik först. Under de två första seten glömde jag mitt gummiband om knäna, för att hålla rätt hållning, och det märktes direkt när jag använde det på sista setet. Det gör otrolig skillnad. Aja, jag är nöjd, och hoppas på marklyften i nästa benpass, 10 x 3 x 50 kg är målet då, och borde vara genomförbart. Det är armarna som inte orkar, och fingrarna, inte benen och ryggen.

Ha en bra dag, det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar