måndag 9 november 2015

Today's Workout (Måndag vecka 46)


Styrketräning blev det, men axlarna och ryggen var för slut för att köras, så det blev ben och säte istället. Ganska mycket folk på gymmet för att vara så tidigt, men ändå, lugnt. Inte som eftermiddagarna. Och bästa känslan infann sig när jag klockan 08:10 måndag morgon hade genomfört veckans tråkigaste och jobbigaste pass. Missförstå mig rätt, jag gillar benträningen, har någon slags hatkärlek till den. Men det är också den typen av träning som tar mest energi och gör mig segast efteråt. Nu är jag superhungrig och väntar ivrigt på lunchen.

Uppvärmning blev, trots en önskan om rodd, fem minuter på crosstrainern i högt tempo. Jag ville vara rädd om ryggen och armarna idag.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Squats/benböj med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft (10 x 3 x 50 kg) (Ökning!)
Liggande benpress (10 x 3 x 60 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Liggande lårcurl (10 x 3 x 15 kg)
Rygglyft (20 x 3 x 0 kg)

Okej, målet till nästa gång är att köra 70 kg i benpressen, öka lårcurlen till 20 kg och ta vikt i rygglyften, kanske 5 kg.

Idag är det fortfarande darrigt värre. Kanske beror på energibrist också. Men jag kommer somna tidigt ikväll i alla fall, håller på att somna på ritsalen nu. Dags att ta tag i lite nu innan lunchen, bra att få något gjort.

Ha en bra början på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar