fredag 13 november 2015

Today's Workout (Fredag vecka 46)


Styrketräning idag igen. Bröst, axlar och triceps idag. Inte det smartaste draget att köra det här passet dagen efter ryggpasset igår, eftersom jag har en del träningsvärk idag. Även om det är olika övningar så använde jag ju axlarna en del igår, och ryggen en del idag.

Uppvärmning blev fem minuter på crosstrainern. Ville vara rädd om ryggen och ska istället försöka köra rodd som uppvärmning nästa vecka.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Axellyft med hantlar åt sidan (10 x 3 x 8 kg)
Axellyft med hantlar rakt fram (10 x 3 x 8 kg) (Ökning!)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med kettlebell (10 x 3 x 12 kg)
Dips med assistans (10 x 3 x cirka 25-30 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 7,5 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 17,5 kg)

Det här ett lagom långt pass som jag känner mig helnöjd med. Jag skulle kunna öka i bänkpressen, kanske till 8:or eller 9:or, men det får bli till nästa gång. Det enda dumma är att jag ser otrolig skillnad på min armar, vänstran är mycket starkare. Jag försöker köra övningar med hantlar, så att jag säkert tar lika mycket vikt med varje arm, men det är svårare i maskiner, när jag tar med en hand åt gången så blir det lätt att jag överkompenserar med andra muskler i kroppen, och blir sned i alla fall.

Trevlig helg alla. Imorgon tar jag vilodag och sen blir det box-pass på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar