onsdag 4 november 2015

Today's (Or Yesterday's) Workout (Tisdag vecka 45)


Det blir inte så mycket andra inlägg på senaste tiden, än Today's Workout. Har mycket som händer runt omkring, och det är inte bara bloggandet som blivit lite bortprioriterat. Både träning och annat har fått lida lite.

Men i alla fall, igår var jag på gymmet! Jag var där i lördags också, men då körde jag bara ett medelpass. Igår blev det både styrketräning för överkroppen och ett intensivjympapass.

Som uppvärmning körde jag fem minuters powerwalk på löpbandet.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurls (10 x 3 x 12 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 10 kg)
Breda latsdrag (10 x 3x 25 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 25 kg)

Jag hade inte tid att köra ett ordentligt överkroppspass, utan klämde helt enkelt in de här övningarna innan gruppasset började. Och tur var väl det, att jag inte hann mer, för fy f*n vad jobbigt instensivjympapasset var. Höll på att somna på golvet när vi stretchade efteråt, helt utpumpad. Det hjälpte ju inte heller att jag slarvat lite med träningen, och speciellt konditionsträningen, på senaste tiden. Blodsmaken i munnen under ruscherna var ett faktum. Men innan passet, på latsdragen, jag vet inte om maskinen var välsmord eller vad som stod på, men jag som tänkte köra lätt tyckte att 20 KG VAR ALLDELES FÖR LÄTT FÖR ATT ENS RÄKNAS SOM LÄTT. Vilken underbar känsla. Fick ta 25 kg, som lätt vikt. Hahah, underbart!

Hadet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar