torsdag 5 november 2015

NYTT ÖVERKROPPSPASS - Today's Workout (Torsdag vecka 45)


Wiho, det blev gymmet idag med! Jag var taggad ända tills jag kom fram med pendeltåget och skulle gå dit, men då var jag ju redan ombytt och det var bara att gå dit. Men när jag väl kom igång gick det jättebra.

Jag körde en ny typ av överkroppspass, där jag endast körde axlar, bröst och triceps. Tror det är bra att dela upp överkroppen, för att kunna fokusera mer på valda delar och förhoppningsvis få bättre resultat.

Uppvärmning blev fem minuter på crosstrainern, ryggen var lite trött sen rodden igår.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Axellyft med hantlar åt sidan (10 x 3 x 8 kg) (Ökning!)
Axellyft med hantlar rakt fram (10 x 2 x 6 kg) + (10 x 1 x 8 kg) (NY ÖVNING)
Axellyft med skivstång längs kroppen (10 x 3 x 10 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 5 kg)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 12 kg)
Bänkpress med skivstång (10 x 1 x 10 kg) + (10 x 1 x 12,5 kg) + (10 x 1 x 15 kg) (NY ÖVNING)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 15 kg)
Triceps bakom huvudet med kettlebell (10 x 3 x 10 kg)
Triceps med skivstång bakom kroppen (10 x 3 x 10 kg) (NY ÖVNING)
Dips i assistansmaskin (10 x 3 x ca 25-30 kg) (NY ÖVNING)

Fullt ös, medvetslös. Det är lite darrigt och jobbigt nu. Men så najs med ett nytt pass. Jag kommer antagligen inte köra alla dessa övningarna i framtiden, utan välja de jag trivs bäst med. Får se helt enkelt, passet tog inte så lång tid ändå, trots alla tio övningarna. I bänkpressen var jag starkare än jag först trodde, därför blev det ett set på varje vikt. Kanske till och med kan öka ännu mer nästa gång, eller åtminstone köra 15 kg på alla tre seten. Axelpressen körde jag sist, och den mördade min stackars armar. Jag hade först också tänkt avsluta med lite armhävningar, men kände mig nöjd innan dess.

Nu blir det skola och plugg för hela slanten. Dags att lösa hissproblemen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar