tisdag 27 oktober 2015

Today's Workout (Tisdag vecka 44)


Förlåt, jag vet att jag drygar. Jag är seg på att skriva inlägg. De två senaste veckorna har varit mycket med flytt och förkylning. Nu känner jag att jag börjar komma på banan igen.

Idag körde jag på med styrketräning, överkroppen den här gången.

Värmde upp med fem minuter rodd, för ovanlighetens skull, något som jag nog ska fortsätta med. Värmer upp kroppen bättre och snabbare, och är bättre träning. Försöker köra i ett tempo så jag hinner 1 km på fem minuter.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurls (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 12 kg) (Ökning!)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 12 kg) (Ökning!)
Axellyft med skivstång längs kroppen (10 x 3 x 12,5 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg) (Ökning!)
Chestpress i maskin (10 x 3 x 17,5 kg) (Ökning!)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 7,5 kg) (Ökning!)

Det går bra nu. Mesade inte i någon övning, och körde mitt max eller ökade i samtliga. Shit vad bra! Nu ska jag bara försöka hålla det här till nästa pass!

Det blir nog ingen träning imorgon, men på torsdag kanske! Hade varit kul med danspass, men annars så blir det benstryka. Ha det bra, och trevlig tisdag eftermiddag. Nu blir det snart fikapaus här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar