torsdag 8 oktober 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 41)


Träning idag, jao. Det blev det igår också: Medeljympa på Friskis, men jag hade inte riktigt tid och energi att göra ett inlägg här på bloggen. Men det var skönt att göra någon typ av konditionsträning!

Uppvärmningen idag blev fem minuter crosstrainer.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Benböj/Squats (8 x 3 x 15 kg)
Marklyft (10 x 3 x 35 kg) (Ökning!)
Enbensdeadlifts med höger ben (10 x 3 x 12 kg)
Enbensdeadlifts med vänster ben (10 x 3 x 12 kg)
Liggande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg) (Ökning!)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg) (Ökning!)

Det går bra nu, men herregud vad trött jag har varit hela eftermiddagen efter träningen. Jag skippade rygglyften som jag annars alltid kör i kombination med benpasset, men det var för att jag har aningen ont i nedre ryggen, träningsvärk från igår antagligen, och känner att jag behöver vila den lite. Tekniken på benböjen börjar sitta, och jag klarar att hålla svanken och hålla upp kroppen, utan att falla för långt fram, härligt! Kanske kan börja lägga på lite mer vikt snart?

Trevlig kväll! Och tagga helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar