söndag 13 september 2015

Träningsplanering för vecka 38

Jahapp. Ny vecka med start imorgon. Jag är fortfarande pepp, men har mycket i skolan och andra aktiviteter. Träningen får bli när den blir helt enkelt.

Måndag:
Medeljympa på Friskis med en kompis

Tisdag:
Medeljympa på Friskis (Favoritledaren som jag ska testa igen!)

Onsdag:
Vila! (Utgång med klassen/studion i skolan)

Torsdag:
Vila! (Konsert med Linnea Henriksson på Grönan)

Fredag:
Styrketräning för överkroppen

Lördag:
Vila!

Söndag:
Intensivjympa på Friskis


Med förbehåll för ändringar såklart. Ibland kommer livet emellan och det blir inte som man tänkt sig. Livet är ju allt annat, skola, familj, vänner, om man skulle bli sjuk, eller vad som helst som för stunden prioriteras högre än träningen. Jag tycker dock att det här sättet att lägga upp min träning, vecka för vecka, är bra. Den ena veckan är inte den andra lik och jag kör det jag känner för. Planeringen är som ett hjälpmedel, men ställer inga krav. Det är antagligen när jag känner mig tvingad att gå till träningen, när den blir ett måste, som min motivation sjunker. Det känns så nu i alla fall. Men jag vet inte. Jag kanske bara är på en positiv våg just nu.

På denna veckans schema så vet jag att jag skrivit in ett pass idag, beroende på hur jag kände mig, men eftersom jag var på spinning igår tar jag vilopaus idag. Kanske lite yoga hemma ikväll, men inte mer än så. Eller varför inte en promenad ikväll?

Trevlig söndag, nu ska jag dra en sväng till skolan och sitta där och rita. Kan en söndag bli bättre än så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar