torsdag 17 september 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 38)


Jag vet att det på schemat stod vila idag. Men helt plötsligt hade jag en massa tid över och var supersugen på att träna. Styrketräning blev det, för överkropp, och en hel del fokus på axlar och bröst.

Uppvärmning blev drygt tio minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls (10 x 3 x 14 kg)
Triceps med kettlebell ovanför huvudet (10 x 3 x 12 kg) (Ökning!)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 8 kg)
Axellyft längs kroppen med stång (10 x 3 x 12,5 kg)
Axelövning i kabelmaskin, höger axel (10 x 3 x 2 kg) (först gången...)
Axelövning i kabelmaskin, vänster axel (10 x 3 x 2 kg) (också första gången...)
Pectoral machine (fast med raka armar, vad heter den?) (10 x 3 x 19 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 19 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 15 kg)

Helt slut efteråt. Hemma nu. Ganska klar med projektet. Musten gick ur. Jag skulle kunna sova middag. Fast jag är också hemskt sugen på kaffe. Attans. Imorgon är jag ledig, så då blir det antagligen också träning, fast för benen. Jag återkommer! Trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar