tisdag 29 september 2015

Today's Workout (Tisdag vecka 40)


Gymmet idag. Skönt att vara tillbaka efter förkylningen förra veckan. Styrka för överkroppen på schemat, och jag körde lite som vanligt. Många olika övningar, och inget speciellt fokus än just överkropp.

Uppvärmning blev fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 8 kg)
Bänkpress med handlar (10 x 3 x 10 kg)
Axellyft med stång längs kroppen (10 x 3 x 12,5 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 10 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 17,5 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 5 kg)

Skönt att komma igång, verkligen. Men jag skulle nog vilja dela upp överkroppspasset i två, och köra lite mer av varje. Men det betyder att jag skulle vilja gymma tre gånger i veckan, för att hinna med allt. Och så vill jag gå på jympa ibland, och spinning ibland. Och så kanske lite yoga eller stretching. Hur fasiken hinner jag med? Jag gillar dock mitt aningen ostrukturerade sätt, att jag planerar varje vecka för sig. Jag har fullt upp med saker efter skolan, och det känns bra att träningen får plats där det finns tid. Istället för att jag ska bli besviken när jag inte har tid, så blir jag glad för de pass jag faktiskt hinner med.

Nu kommer det dessutom bli en revidering i schemat. Träning imorgon, styrka ben! Eller kanske medeljympa, få se vad friskis har att erbjuda. Tanken är att jag ska träna lite på förmiddagen, och antagligen äta lunch hemma.

Trevlig kväll och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar