tisdag 8 september 2015

Today's Workout (Tisdag vecka 37)


Tisdag kväll, jag har varit ledig idag. Klar med skoluppgiften och idag har jag bara slappat. Imorgon blir det dock upp tidigt och iväg till föreläsning hela förmiddagen.

Men jag tog mig iväg till gymmet idag i alla fall!

På schemat stod ett Flex-pass på Friskis & Svettis. Som yoga, fast rörligare och utan meditation. Inte så fysiskt jobbigt, utan allt fokus låg på rörlighet och stretch.

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Det kändes bra i kroppen, men jag hade nog träningsmässigt fått ut mer av ett konditions- eller styrkepass. Men sen slarvar jag ofta med stretchingen och rörligheten, jag behöver egentligen jobba mer på den biten. Så lite tråkigt, eftersom jag gillar mer fartfyllt, men antagligen jättebra för min kropp. Det var dessutom ett väldigt bra pass om man tänker på min förkylning från förra veckan. Jag rörde på kroppen, men pulsen skenade inte iväg.

Fast jag njuter kanske mer av yoga, än av den här typen av pass. Jag tror meditationen i yogan tillför något för mig. Dock var Flex-passet mer rörlighet, och kanske fysiskt sätt bättre för kroppen. Men i båda fallen blir jag lätt rastlös och tittar ofta på klockan och undrar när passet ska ta slut. En timme går lite långsammare än med upptempolåtar och studs hit och dit.

Jag ska nog försöka gå på ett rörlighetspass en gång i veckan, antingen yoga, Flex eller kanske stretcha själv. Jag måste bli bättre på att ta hand om min kropp, och inte bara alltid kötta på. Jag måste hinna landa också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar