onsdag 30 september 2015

Today's Workout (Onsdag vecka 40)


När jag gick från skolan i förmiddags, då bestämde jag mig efter att ha surfat på Friskis hemsida, att köra först lite benstyrkeövningar och sen ett jympapass. Men när jag kom fram till anläggningen på Kungsholmen så hade jag tydligen kollat på schemat för fel dag, för där gick inget medelpass kl 11. Lite besviken gick jag till omklädningsrummet och försökte istället tagga till för att köra enbart och ordentligt med benstyrka. Och herregud, bra gick det och trött blev jag.

Uppvärmning som vanligt, fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Squats med skivstång (8 x 3 x 15 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 30 kg) (Ökning! Inte jämfört med förra hösten, men jämfört med nu)
Utfallssteg med höger ben fram (10 x 3 x 16 kg)
Utfallssteg med vänster ben fram (10 x 3 x 16 kg)
Rygglyft (20 x 3 x 0 kg)
Liggande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Lårcurls (10 x 3 x 25 kg)
Leg extension (10 x 2 x 30 kg) + (10 x 3 x 25 kg) (Ökning! Men orkade inte hela vägen)

Ända sen i morse har jag varit så galet trött. Som om jag vore back med sömnen eller något. Så när jag kom hem vid ett så åt jag en snabb lunch och sen gick jag och la mig direkt. Och halvsov i två timmar, skönt men nu har jag nog lite vätskebrist. Fram med vattenglaset! Ska försöka göra något nyttigt, typ städa, skriva uppsats eller kanske flyttpacka lite. Ska bara vakna till först.

Vädret är fint och det blir kanske en promenad i eftermiddag. Hösten är bäst, inte sant? Trevlig eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar