måndag 7 september 2015

Today's Workout (Måndag vecka 37)


Första passet sen fredagen för drygt en vecka sen. Jag blev ju sjuk precis efter det, och kanske på grund av det, och lät sen bli att träna hela förra veckan. Jag vet inte om jag är helt frisk nu, kanske lite svidig i halsen, jag kan inte bestämma mig. Jag tog mig till gymmet i alla fall. Trots kaos i pendeltågtrafiken.

Det blev ingen konditionsträning, ingen supertung styrketräning heller. Jag ville hålla pulsen nere på grund av friskhetsstatusen.

Uppvärmning: fem minuter på crosstrainern, typ inget motstånd alls. Långsamt och låg puls.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för höger och vänster)):

Squats/Benböj (10 x 3 x 5 kg) (fokus på teknik, jag har slarvat många gånger tidigare...)
Enbensdeadlifts med höger ben (10 x 3 x 12 kg)
Enbensdeadlifts med vänster ben (10 x 3 x 12 kg)
Bicepscurls (10 x 3 x 12 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 8 kg)
Axellyft längskroppen med stång (10 x 3 x 10 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 10 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 15 kg)
Leg extension (10 x 3 x 20 kg)

Många övningar. Det var tänkt som ett helskroppspass, men fokus blev på ben och rygg, och lite armar. Imorgon blir det flexpass. Dags att ta tag i projektet i skolan!

Njut av solen, så länge den är framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar