lördag 12 september 2015

Today's Workout (Lördag vecka 37)


Min kompis Sarah är spinningledare på Friskis och har flera gånger försökt dra med mig. Den här dagen gick det. Lördagspass klockan kvart över fyra. En himla bra tid egentligen. Bara det att Sarah bara kör varannan vecka, får testa den andra ledaren nästa vecka!

Men spinning då? Första gången för min del idag. Jo, kul. Svettigt.

Man kör sitt eget tempo och motstånd. Hur jobbigt det blir är helt upp till var och en.

På väg till passet fick jag höra att "Det första spinningpasset är en mardröm, det blir bättre med tiden", men så var det inte alls. Jag kanske mesade med motståndet, eller så är jag sjukt vältränad, för det var jobbigt, men inte så att jag trodde att jag skulle dö.

Spinning blir det i alla fall fler gånger. Bra övning för konditionen, benstyrkan och psyket. Den psykiska träningen kan jag sakna i jympapassen, där kör man för att det är kul och enbart kul, men på cykeln blir man i vissa stunder tvungen att gå in i sig själv och bara trampa på. Jag tror det är bra för mig att öva lite på det, att fortsätta fastän det känns förjävligt.

Trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar