onsdag 9 september 2015

Ellen Tipsar: Ginas Värld på SVT

Jag har tipsat om den här TV-serien, dokumentären, tidigare. Men jag tycker det är så bra att jag inte skäms över att göra det igen.

Gina vill förstå och lära sig något om livet. Det är en blandning av allt, sorg, lycka, komik och tragik. Det jag verkligen tycker om med den här programserien är att det känns så äkta. Det känns som att jag är med och att det är på riktigt. Hon åker runt och hälsa på människor i olika delar av världen, och programmen består av allt från djupa samtal om livet och känslor, till sånt som bara gör mig glad.

Gina lär mig saker om världen och människor jag inte hade en aning om. Gina får mig att se på livet ur ett annat perspektiv. Gina får mig att tänka till och fundera. Det finns så många människor på vår jord, och alla har olika berättelser och erfarenhet. Jag blir så inspirerad.

För dig som missade första säsongen av Ginas Värld på SVT så kan jag meddela att den återigen finns på SVT-plays hemsida. Och anledningen till detta blogginlägg är att den andra säsongen börjat sändas. Åtta nya avsnitt (två redan ute, imorgon kommer nästa) med saker som berör. Människor som berör.

Du hittar programmen i serien Ginas Värld här: www.svtplay.se/ginas-varld

Njutnjutnjut.

Bild från SVTs hemsida. 

Trevlig onsdag! Nu ska jag försöka tagga till inför eftermiddagens springtur. Och pizza! Idag är det lyx på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar