söndag 30 augusti 2015

Skolstart imorgon

Jag jobbade i sju veckor, och sen ledig i fem. Det är inte konstigt att jag har lite söndagsångest idag. Imorgon drar det igång igen, men jag måste väl medge att jag saknat det lite. Såklart. Men det är nya klasser nu, ny skola, nya lärare. Ganska mycket nytt, men också många kompisar kvar.

Arkitektskolan har under sommaren flyttat upp till KTH Campus. Fantastiskt roligt. En helt nybyggd byggnad också!

Jag har ägnat delar av den gångna veckan åt att kolla igenom vad jag behöver inför skolstarten, köpte lite nya pennor och sytt en nytt pennfodral. Min kreativa ådra är på bristningsgränsen och jag behöver verkligen få sätta tankarna och händerna i något kreativt snart. Det blir nog väldigt bra att börja imorgon. Känna att jag är på banan igen.

De här veckorna som jag varit ledig har visserligen varit väldigt sköna, och bra för mig att ta dagen som den kommer, utan att behöva planera och prestera. Göra det jag tycker är kul. Visst har det funnits eftermiddagar när jag önskat att jag hade haft något att göra, när jag istället bara legat hemma och slappat, men jag tror det har varit bra för mig som annars alltid är i full gång att faktiskt ta det lugnt. Att våga göra ingenting och såhär i efterhand se tiden som gått som något positivt, och absolut inte "bortslösad tid".

Förkylningen är bättre också. Tack och lov. Idag är jag klar i huvudet igen. Hade antagligen en hel del feber igår, men nu är både febern borta och ryggen bättre. Halsen svider inte, utan är mer tjock.

Bilderna är på och i den nya skolan på KTH Campus, lånade från Modellverstans facebooksida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar