fredag 28 augusti 2015

Dåligt samvete

Jahapp. Så bra gick det. Uppdatera bloggen hela sommaren. Ta tag i träningen ordentligt under sommaren. Hahah! Jag jobbade, och jobbade, och jobbade, som en galning i sju veckor. Mellan 40 och 60 timmar i veckan. Jag tränade vissa måndagar på pass, jag tränade ibland hemma. Ja ni vet, allt som jag lyckades göra uppdaterade jag i alla fall här.

Men sen kom jag tillbaka till Stockholm i slutet på juli, och bara några dagar in i augusti hade jag skaffat ett träningskort på Friskis & Svettis. Det var då min fruktansvärt dåliga träningsmoral vände. Jag får tacka alla galna och uppiggande jympa ledare som jag tränat hos för att de fick igång mig igen. Jag har tränat lite styrka också, både ben och överkropp, och tyckt det varit kul!

Jag tänker att jag får fundera lite med hur jag vill fortsätta det här bloggandet. Vad ska min inriktning vara? Vad gör den bloggen mer läsvärd än någon annan träningsblogg? Just nu inte mycket, jag uppdaterar ju inte ens den.

Hur skulle jag och du som läsare kunna få ut något av mitt bloggande? Jag vill skriva om saker som intresserar mig, men som också motiverar både mig själv och dig som läsare. Ett tag var jag bra på att uppdatera om mina träningspass, hur mycket vikt jag tagit i olika övningar, repetitioner och set. Det var en bra morot för mig, för det innebar att jag tog i lite extra på gymmet, för jag visste att jag skulle skriva om det sen. Men är det kanske inte den bästa motivationen för dig som läsare? Jag tycker i alla fall att det blir lite platt.

Jag vill kanske skriva mer om just motivation i livet och saker som får mig att må bra, inte bara träning och kost. Livet är ju så mycket mer. Tack och lov! Jag vill ju komma ifrån träningshetsen, smalhetsen och muskelhetsen. Smoothiehetsen.

Just nu sitter jag och äter vit choklad, hemma på sängen, själv, och ska snart starta en film. För det mår jag bra av, trots att det är fredag kväll. Jag är människa jag med, och jag skulle nog vilja visa det i bloggen också. Inte att jag skulle skriva om allt som händer i mitt liv, men kanske om saker som jag värdesätter och får mig att må bra. Litteratur kanske. Meditiation.

Jag har i alla fall lite dåligt samvete över den här hemskt dåliga uppdateringen. Jag skulle nog egentligen mest vilja hitta en riktning för bloggen som jag trivs med, och som jag kan skriva om dagligen. Vad den är har jag inte riktigt kommit underfund med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar