måndag 8 juni 2015

Today's Workout (Måndag vecka 24) DAG 21/105


Tillbaka på träningsbanan idag.

Idag var också första dagen på sommarjobbet (femte året i rad, så första och första vet jag inte...). Fysiskt tungt är det också, men det är bra, för då stärker jag per automatik kroppen under arbetstid också, istället för att fastna förslappad framför en dator (som jag gjort det senaste året).

Jag var på ett gruppträningspass idag. Passet är ett intervallpass som varvar kondition och styrka, och så är det ordentlig stretch på slutet, något som jag verkligen behöver.

När jag gått på detta passet tidigare (när jag bodde i Skåne) så tyckte jag ofta det var fruktansvärt jobbigt. "Blodsmak i munnen och nu spyr jag snart"-jobbigt. Och nu under detta året i Stockholm så har jag knappt tränat något kondition alls, det vet ju ni som följt mig. Jag har sprungit några gånger nu på slutet, men annars knappt något alls. Jag trodde på allvar att jag skulle ligga på marken och gråta.

Men NEJ. Jag klarade mig finfint! Visst var slutspurtslåten jobbig, såklart, men det var inte så att jag trodde att jag skulle dö. Absolut inte. Hela denna händelsen fick mig både positivt överraskad och lite besviken. Så klart fantastiskt roligt att jag är så vältränad att det går lätt, men samtidigt har jag en hatkärlek till när jag pushar mig igenom det som är fruktansvärt jobbigt, som till exempel blodsmak i munnen. Det är så j*vla tungt, men sen när det är klart svävar jag på moln. Härlig känsla.

Jag får väl hitta på något annat som får upp pulsen så rejält!

Bra jobbat Ellen! Nu är det sängen för en dödstrött sommarjobbare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar