fredag 15 maj 2015

UTMANING: 15 VECKORS KAMP

ÄNTLIGEN KOMMER SCHEMAT!

Or not. Gjort ett jättefint schema i Illustrator och allt. Men så ser det ut som skit när jag laddar upp det här. Jahapp. Nya tag imorgon...

Vi kan åtminstone börja med förberedelserna:

1. Kolla hur länge du kan stå jägarvila, plankan och hur länge du kan hålla dina armar rakt upp. Skriv upp tiderna.

2. Mät och väg dig om du vill veta hur din kropp förändras.

3. Fundera och skriv ner dina mål med träningen. För att bli starkare, snabbare, må bra? Långsiktiga mål. Varför tränar du? Bra att ha de dagar som det känns extra motigt.

4. Vad behöver du jobba mest med? Träningsschemat ska mest ses som inspiration, sen är det meningen att du själv förändrar, drar bort och lägger till det du behöver. Vill du få starkare rygg? Då kanske chins är ett bättre alternativ än squats som passar dem vill stärka ben och säte.

5. Spring en kortdistansrunda (2-5 km). Kolla hur snabbt du springer. Vad skulle din målsättning med springandet kunna vara? En viss tid eller hastighet? Jag kommer springa ungefär 3 km, ganska backigt, alla kortdistanspass, och öva på teknik, positivt tänkande och snabbhet. Känner du hellre att du vill springa långt, så gör det! Kortdistanspassen (som ligger i schemat) tycker jag är bra för att det inte drar ut på tiden och jag kan springa fortare, jämfört med långa distanser.


Jag återkommer imorgon med schemat! SKÄRPNING ELLEN. I värsta fall får jag väl skriva in det manuellt här i ett inlägg...
Ha en bra fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar