lördag 16 maj 2015

TRÄNINGSUTMANING VECKA 21-35 (Hela upplägget)

Äntligen. Här kommer upplägget för min femtonveckorsUTMANING!

Jag kommer dela in perioden i tre delar, som beror på var jag är och vad jag gör (ledig eller jobb).

FÖRSTA PERIODEN (VECKA 21-23) 
Med start på måndag! (Varje vecka ser likadan ut, så därför göra jag bara en upprepning)

Måndag:
Morgonyoga
Styrketräning på gymmet för ben och säte

Tisdag:
Morgonyoga
Styrketräning på gymmet för överkropp

Onsdag:
Morgonyoga
Intervallöpning

Torsdag:
Morgonyoga
Statisk träning

Fredag:
Morgonyoga
Helkroppsträning på gymmet eller hemma

Lördag:
Kortdistanslöpning

Söndag:
Yoga/Ordentlig stretch för hela kroppen


ANDRA PERIODEN (VECKA 24-30)

Måndag:
Gruppträning

Tisdag:
Grundstyrkeövningar

Onsdag:
Gruppträning/Kortdistanslöpning

Torsdag:
Grundstyrkeövningar

Fredag:
Vilodag!

Lördag:
Intervallöpning

Söndag:
Statisk träning


TREDJE PERIODEN: (VECKA 31-35)

Måndag:
Explosivitetsträning

Tisdag:
Intervallöpning

Onsdag:
Grundstyrkeövningar

Torsdag:
Explosivitetsträning

Fredag:
Kortdistanslöpning

Lördag:
Grundstyrkeövningar

Söndag:
Statisk träning


Here you go folks! Time to make the plan yours. Förändra och förbättra så att planen passar dig. Jag har valt att sista perioden ska vara riktigt tuff, för då är jag ledig, medan mittenperioden är lite lugnare med vilodag och allt. Inget av mina pass är speciellt långt, mellan 10 och 30 minuter, vilket passar mig utmärkt. Hellre köra varje dag, än att lägga supermycket tid ett par gånger i veckan. Det är också därför jag tror det går bra att köra varje dag, eller nästan varje dag, efter träningen inte är så tung, inte så lång tidsmässigt, och ändå ganska varierad.

Jag kommer innan varje period startar att förklara med ingående vad de olika passen innebär, hur jag har lagt upp det och vad alternativen skulle kunna vara.

Hadet bra! Snart kommer startinlägget för första perioden upp på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar