torsdag 14 maj 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 20)


Idag blev träningen en upptakt till träningsutmaningen. Jag kommer vissa dagar att köra enbart armhävningar, squats och sit-ups för att jag tycker att det är bra grundstrykeövningar. Mer om upplägget i detalj kommer senare! (Typ imorgon)

Idag körde jag:

10 x 3 armhävningar
10 x 3 squats (benen brett isär, fötterna vinklade utåt och ass to grass (rumpan ner till golvet))
10 x 3 sit-ups (hela vägen upp med bröstet mot knäna)

Armhävningarna var tyngst. Bara att jag tränar de stackars spagettiarmarna.

Träningsvärk (det var längesen sist!) i insida lår, vilket jag alltid får om jag inte varit ute och sprungit på länge. Imorgon ska jag ut och springa igen! Samma runda, och förhoppningsvis inte lika mycket smärta och plågeri. Ska försöka njuta lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar