onsdag 20 maj 2015

Today's Workout (Onsdag vecka 21) DAG 3/105


Konditionsträning idag. Jag hade tänkt intervaller, men för att få ihop logistiken så blev det träning mitt på dagen, och då var jag i skolan. Springa intervaller mitt på Östermalm, nja, inte min grej. Så det blev en halvtimme på crosstrainern på gymmet, trots det fina vädret.

Upplägget:

5 minuter uppvärmning på lättaste motståndet (nivå 1/25)

2 minuter intervall på mellanmotstånd (nivå 3/25)
2 minuter intervall på mellanmotstånd (nivå 6/25)
1 minuts intervall på högsta motståndet (nivå 9/25)
Och detta upprepades totalt fyra gånger

Och sen fem minuter nedvarvning på lättaste motståndet på slutet (nivå 1/25)


Svetten rann och benen skrek, men jag genomförde passet. Fantastisk känsla efteråt, endorfinkicken är total. Yoga imorse gick också bra, men himla stel i benen efter måndagens styrketräning. Imorgon blir det statisk träning, kulkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar