onsdag 13 maj 2015

Today's Workout (Onsdag vecka 20)


Löpträning idag. Evigheter sen jag sprang sist, kanske sisådär fyra-fem månader sen. Jag har varit ganska duktig på att styrketräna under hösten och början av våren, men konditionsträningen har jag helt lagt åt sidan. För tråkigt, omotiverad helt enkelt.

Meeeeen, idag var det dags. Kanske lite tidigt med tanke på förkylningen jag hade förra veckan, men eftersom jag var frisk igår så körde jag på. Det bästa/sämsta med löpning är ju att du kan avbryta vilken hundradels sekund som helst.

Jag sprang hela rundan. Lite backig, vilket resulterade i en rejäl blodsmak i munnen framåt hälften av träningen, som sedan höll i sig långt efter att jag duschat och allt.

Totalt:
Sträcka: 2,91 km
Tid: 17 minuter och 10 sekunder
Hastighet: 5 minuter och 54 sekunder per kilometer (5:54/km)
Stigning/Climbing: 39 m

Hahah, "lite backig"? Jag har sprungit rundor med över 100 m i total climb, så detta skulle ju inte vara några problem direkt. Totalt sätt nöjd, även om den här rundan innebär mest ren och skär smärta, inte i ben, men i hjärta, lungor och kondition. Men nu kan det bara bli bättre, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar