måndag 25 maj 2015

Today's Workout (Måndag vecka 22) DAG 8/105


Slutkörd. Så skulle jag lätt kunna sammanfatta idag. Heeeeelt jefla slut. Jag förstår inte riktigt. Men kroppen är helt utmattad. Sovmorgon imorse och har inte haft speciellt intensiv dag. DOCK var jag på arbetsintervju på eftermiddagen, sen en snabb sväng på gymmet, och sen hemkånkande på en aptung portfölj (i Stockholm, i rusningstrafik) meden högt kurrande mage. Okej, kanske inte så konstigt att jag är lite trött då...

Igår blev det faktiskt ingen yoga, fastän jag sett fram lite emot det. Besök av sjukling, och dessutom väldigt rädd att själv bli sjuk nu när allt släpper efter ett otroligt intensivt år på arkitekturskolan. Jag tog det lugnt igår för att reparera och återhämta mig själv. Yogan imorse uteblev också, frukost på sängen till sjuklingen blev prioriterat.

Gymmet idag då? Det gick bra! Intervjun precis innan gick bra, så jag var på topp. Passet blev en exakt kopia på förra veckans måndag.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Marklyft med skivstång (10 x 3 x 25 kg)
Rygglyft med viktplatta (10 x 3 x 5 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 25 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Benpress (pressa ihop benen) (10 x 3 x 15 kg)
Benpress (pressa isär benen) (10 x 3 x 20 kg)

I benpressarna, i alla tre, måste jag faktiskt öka nästa gång. Skärpning Ellen. Lite lat kanske, eller bekväm. Skönt att ta de vikter man vet att man klarar av... I marklyftet borde jag också kunna öka tycker jag.

Nu är det kaffe och choklad som gäller, ja, fast det är måndag. I need it. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar