måndag 18 maj 2015

Today's Workout (Måndag vecka 21) DAG 1/105


Gymmet idag! Första gången på superlänge. Fick lite jobbig kritik nu i slutet av projektet precis innan jag gick dit, så styrketräningen var perfekt för att få ut lite ilska och frustration. Precis enligt schemat så började jag dock dagen med lite morgonyoga, men det fick gå undan, för klockan sju stod en överraskning på trappan och ville bjuda mig på pannkakor. Kan början på veckan bli bättre?

Träningen på gymmet blev söm följer:

Uppvärmning: 3 minuter på crosstrainern

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Marklyft med skivstång (10 x 3 x 25 kg)
Rygglyft med vikt (10 x 3 x 5 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Lårcurl (10 x 1 x 30 kg) + (10 x 2 x 25 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Benpress (pressa ihop benen) (10 x 3 x 15 kg)
Benpress (pressa isär benen) (10 x 3 x 20 kg)


Det var allt. Men det kändes bra. Vill öka lite till nästa vecka, och det ska nog gå bra. Kanske variera mig lite och köra utfallssteg och squats? Har du inte tillgång till ett gym kan du hemma göra vanliga benböj/squats, utfallssteg (med bakre benet både på golv och på stol), marklyft, marklyft med ett ben, höftlyft, höftlyft med ett ben i taget och benlyft (du ligger på mage och lyfte benen uppåt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar