fredag 22 maj 2015

Today's Workout (Fredag vecka 21) DAG 5/105


Helkroppsträning hemma.
Nu körde jag ihop ett pass som går igenom hela kroppen, alla olika stora muskelgrupper; ben, säte, nedre rygg, över rygg, axlar, armar, bröst och mage.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt på höger och vänster)):

Squats (djupa benböj, med benen brett isär och fötterna vinklade utåt) (20 x 3 x 0 kg)
Utfallssteg framåt med höger ben (hantlar i händerna) (10 x 3 x 6 kg)
Utfallssteg framåt med vänster ben (hantlar i händerna) (10 x 3 x 6 kg)
Rygglyft liggandes på mage på golvet (20 x 3 x 0 kg)
Stående rodd (20 x 3 x 6 kg)
Axellyft utåt sidorna med hantlar (10 x 3 x 6 kg)
Bicepscurls med hantlar (20 x 3 x 6 kg)
Dips från stol (triceps) (10 x 3 x 0 kg)
Armhävningar (10 x 3 x 0 kg)
Crunches/korta sit-ups (20 x 3 x 6 kg)

ÄLSKAR att träna armarna, rejält uppumpad efteråt. Musklerna sväller lite precis efter att man tagit i, superboost för spegelbilden och motivationen. Nu är det dags för duschen! Och lite hemmaspa! Äntligen kan jag måla naglarna, inga fler ritningar som ska ritas innan i höst. Musiken får mig på topp, det är typ sommar, och jag är glad. Kan det bli en bättre fredag? Knappast! (Jo... Det är klart... Men imorgon blir det grillning och Eurovision!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar