tisdag 17 februari 2015

Uppvärmningsträning för ben och säte!

En dag förra veckan, när jag faktiskt kände mig frisk, så var jag på gymmet två svängar. Första gången blev det benträning. Eftersom jag inte varit där på typ två månader körde jag ett uppvärmningspass inför träningssäsongen. Fantastiskt bra faktiskt. Ett sådant pass går snabbt, du tar inte ut dig till max och får motivation att ta i hårdare nästa gång. Istället för att slås ned av att du inte klarade lika mycket vikt som sist.

Uppvärmning, exempelvis rodd i fem-tio minuter.

Övningar:

Marklyft med skivstång
Squats med pilatesboll mot en vägg
Sittande benpress
Lårcurl
Leg extension
Benpress (pressa ihop benen)
Benpress (pressa isär benen)
Rygglyft

Jag körde på allt mellan 40-90% av vikten som jag körde i höstas. Tre set av varje övning, och tio repetitioner i varje set. Jag väljer att inte skriva ut vikten eftersom detta passet inte baseras på hur mycket eller hur tungt man kör. Utan detta är istället ett pass för att få igång kroppen, sinnet och motivationen. Att kunna känna sig bekväm på gymmet igen.

Vill du ändå absolut veta vad jag tar i vikt, kolla gamla inlägg under etiketter "Today's Workout" i listen till höger, längre ner.

Välkommen tillbaka till gymmet säger jag till mig själv. Samtidigt som jag inser att det kommer behövas ytterligare ett sånt här pass på grund av den nya förkylningen som killar i halsen. Kan lägga till att jag, trots den låga vikten, hade träningsvärk i flera dagar efter passet. Så blir det när kroppen inte längre är van vid utmattningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar