torsdag 26 februari 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 9)


Idag blev det ben och säte igen, men med träningsvärk. Mot slutet av passet lättade jag på vikterna, för att inte ta ut mig för mycket.

Uppvärmning: tre minuter rodd med tungt motstånd.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Marklyft med skivstång (10 x 3 x 32 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 5 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 60 kg)
Sittande enbenspress med höger ben (10 x 3 x 20 kg)
Sittande enbenspress med vänster ben (10 x 3 x 20 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 20 kg)
Leg extension (10 x 3 x 20 kg)
Benpress (pressa ihop benen) (10 x 3 x 15 kg)
Benpress (pressa isär benen) (10 x 3 x 20 kg)

Passet var både tyngre och lättare än förra veckan. Nästa vecka vill jag köra betydligt tyngre, och mer komma in på den banan jag körde precis för jul. Målet är 50 kg i marklyft, 10 kg i rygglyft, 80 kg i benpress, 30 kg i enbenspressarna, 30 kg i lårcurl och leg extension, samt att höja de avslutande benpressarna med 5 kg var. Klarar jag det, så kan jag absolut stanna på de vikterna ett par veckor!

Nu är det sommarjobbssökningar på gång, och plugg. Trevlig torsdagskväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar