måndag 23 februari 2015

Today's Workout (Måndag vecka 9)


Då var det dags för ett efterlängtat träningsinlägg. Äntligen frisk, och idag var första passet på länge, där jag kände mig så gott som hundra. Härligt! Ben och rumpa idag!

Uppvärmning blev tre minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för höger och vänster)):

Marklyft (10 x 3 x 20 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 5 kg)
Squats med pilatesboll mot en vägg (10 x 3 x 0 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 25 kg)
Leg extension (10 x 3 x 25 kg)
Benpress (pressa ihop benen) (10 x 3 x 15 kg)
Benpress (pressa isär benen) (10 x 3 x 20 kg)

Passet gick bra. Jag var där mitt på eftermiddagen, vilket betyder lite folk och mycket plats. Passet var därför över på dryga halvtimmen.

För att sen hinna med tåget hem så sprang jag genom hela Stockholm central, från tunnelbanan till pendeltågen, på mindre än en minut, med folk överallt och tunga väskor. Snacka om andfådd och darrig efteråt. Men vad det är sjukt vad man kan klara av då adrenalinet sätter in.

Kvällen har jag ägnat åt skolarbete, denna veckan är det konstvecka. Gamla möbler från myrorna ska bli omgjorda till människor som är 1,10 meter långa. Spännande projekt, och symaskinen har fått vara framme hela kvällen.

God kväll, och godnatt, allihop. Imorgon bär det av mot gymmet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar