tisdag 17 februari 2015

Mitt träningsår 2014

Det här inlägget tänkte jag skriva för ett bra tag sen. Men så blev jag sjuk, och först förra veckan blev jag friskare igen. Fast nu kliar halsen igen. J-Ä-V-L-A S-K-I-T. Jag vill bli frisk nu.

Men 2014. Innan jag glömmer bort i febersnurret.

Först i våras. Träning på gymmet en gång i veckan, och sen gruppträning på kvällar två gånger i veckan. Och så yoga varje morgon i perioder. Just det, jag hade ett socker- och onyttighetslöfte också. Inte äta godis, chips, läsk, kakor, popcorn, tårta och saft från nyår till studenten. Det gick ju bra! Fast jag åt tacochips när vi åt tacos, och jag åt desserter när jag blev bjuden.

Och sen blev det student. Matvanorna gick i stöpet. Efter en vecka i Grekland bestämde jag att sluta bry mig om vad jag äter, och istället satsa på träningen. Det blev gruppträning utomhus, en del springturer (korta snabba), en del backträning, och lite styrketräning hemma. Och mest laddade jag inför Stockholm, för sen ansökningsbeskedet kom och jag fick reda på att jag kom in på KTH så har mitt liv inte varit sig likt.

Under hösten försökte jag mig först på någon slags diet utan mjölkprotein och gluten. Det gick sådär. Inspirationen och ekonomin höll inte samma takt som jag. Jag gav upp med det, utan att riktigt förstå om det påverkade min kropp eller ej. Men nu under hösten har jag tränat hårt på gymmet. Tre, eller helst fyra, gånger i veckan. Tungt. Uppnådde i slutet mitt mål på 100 kg x 10 x 3 i sittande benpress. Skam den som ger sig. Musklerna har hängt med i utvecklingen!

Men så kom nyåret och halsflussen. Men det ingår ju inte i 2014, eller hur?
Snart kommer det upp ett inlägg här om mina planer det här året. Nya utmaningar! Lite sent på det, jag vet. Men nu är jag taggad. Det här senaste halsontet ska bara ta slut ordentligt, sen är jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar