måndag 15 december 2014

Today's Workout (Måndag vecka 51)


Tillbaka på gymmet, äntligen! Och det passet gick förvånansvärt bra.

Uppvärmning: fem minuter på roddmaskinen.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Deadlifts med kettlebell (10 x 3 x 16 kg)
Deadlifts med höger ben (10 x 3 x 16 kg)
Deadlifts med vänster ben (10 x 3 x 16 kg)
Sittande benpress (10 x 2 x 90 kg) + (10 x 3 x 100 kg) (Ökning! Jag närmar mig mitt mål!)
Rygglyft (10 x 3 x 0 kg)
Benpress, pressa ihop benen (10 x 3 x 20 kg)
Benpress, pressa isär benen (10 x 3 x 25 kg)
Lårcurl (10 x 1 x 35 kg) + (10 x 2 x 30 kg)
Leg extension (10 x 3 x 35 kg)

Efter benpressen fick jag världen adrenalin- och endorfinpåslag att resten av passet gick av bara farten. Jag har inte klarat, eller ens försökt, så många repetitioner på 90 kg, men sen när det gick så försökte jag på hundra, och det gick också. Så himla najs! Väntar på ordentlig träningsvärk imorgon. Har kommit fram till att det på något sätt saknas något när jag inte har träningsvärk. Det behöver inte vara mycket, men när jag inte haft det på en vecka känns det fel. Men det är väl för att jag är van vid att ta i hårt, och vant mig vid träningsvärken.

Tillbaka till gymmet imorgon, men då är det överkroppens tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar