torsdag 18 december 2014

MÅLET ÄR NÅTT - Today's Workout (Torsdag vecka 51)


Jag vet inte om ni kommer ihåg, men jag hade ett mål med träningen. Eller med benstyrkan egentligen. Jag skulle klara 3 set i benpressen på 100 kg, och tio repetitioner i varje set. Idag gjorde jag det. Äntligen! Jag har tvekat flera gånger, men idag vågade jag och det gick bra. Jag har tvivlat på om jag skulle klara det, och med många gånger frånvarande från gymmet på grund av förkylningar och skola så blev självförtroendet inte direkt bättre. Men nu är det gjort, och jag har höjt min nivå rejält! Kul med utveckling.

Dagens pass blev ett benpass nästan identiskt med måndagens pass.

För att värma upp kroppen körde jag fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Marklyft med skivstång (10 x 3 x 32 kg)
Benpress (10 x 3 x 100 kg) (Wiho!)
Rygglyft (10 x 3 x 0 kg)
Benpress, pressa ihop benen (10 x 3 x 20 kg)
Benpress, pressa isär benen (10 x 3 x 25 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)

Det gick som sagt bra. Benpressarna var rejält tunga, men ger jag mig fan på något så är det bara att göra det.

Snart jullov! Bara en dag kvar i skolan, sen är det dags för mig att bege mig söderut, efter helg med mycket dans och fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar