tisdag 30 december 2014

Hälsoarmband Vivofit från Garmin

I julklapp så har jag fått ett hälsoarmband från Garmin, vivofit. Armbandet har bland annat möjlighet att visa klockan, steg man tagit på en dag och sträcka man rört sig. Dessutom, om man kopplar in den till datorn, så kan man få reda på hur mycket man rör sig i sömnen och kan därmed utläsa när man har djupsömn och när man har drömsömn.

Intressant? Javisst. Men jag får se hur länge jag kommer ha på mig det. För visst är det kul att kontrollera och ta reda på allt, men det kan också skapa stress över att man inte gjort tillräckligt. Ibland är det sunda förnuftet att föredra.

Jag testar nu klockan under några dagar och ser hur det går. Än så länge verkar den helt okej, förutom att den, som det flesta stegräknare, är känslig för rörelse och räknar steg även om det vara är armen som rör sig och inte hela kroppen.

Något som jag saknar är GPS-funktion där man kan se sina springturer och lopp på datorn via en karta. Nu är det enbart streckan och antalet steg som visas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar