tisdag 4 november 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 45)


Idag blev det återigen gymmet. Jag känner mig alltid så nöjd när jag genomfört ett planerat pass, jag klarade det och gjorde som jag tänkt. Jag är inte den som gärna fuskar, men såklart är det skönt att slippa träningen ibland, och kanske inte alltid med en perfekt ursäkt.

Dagens uppvärmning blev fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurl med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Axellyft åt sidan med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Bänkpress med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Low row (rodd för övre delen av ryggen i maskin) (10 x 3 x 20 kg)
Upper back (roddliknande där armarna går ut från kroppen, istället för längs med) (10 x 3 x 15 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg)
Bröstpress (10 x 3 x 20 kg)

Lite nya övningar, mest för att det var fullt på gymmet, men också lite för att jag var nyfiken. Det har kommit nya maskiner till gymmet, och det är ommöblerat, vilket i alla fall får mig att vilja testa lite nya saker.

Dags att ägna kvällen åt kaffe och plugg. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar