onsdag 19 november 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 47)


Motigt imorse, jag funderade på att lämna kläderna hemma eftersom jag inte känt mig helt hundra de senaste dagarna. På dagarna går det bra, men sover som skit på nätterna eftersom näsan blir täppt när jag ligger ner. Antagligen något litet förkylningsvirus kvar. Motigt precis innan jag skulle dit också, kom inte iväg från skolan förrän 17:30, vilket är ganska sent för att vara mig om jag ska träna, men när jag kom till gymmet körde jag ett speed-pass och brände av alla övningarna på mindre än 30 minuter. Bra jobbat säger jag till mig själv.

Idag blev det överkropp.

Uppvärmningen fick såklart lida av mitt tidssnåla pass, så det blev bara två minuter på crosstrainern, men med tungt motstånd, så jag hann få upp flåset.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurl med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantel (10 x 3 x 10 kg)
Upper back row (10 x 3 x 15 kg)
Pectoral machine (10 x 3 x 15 kg)
Chest press (10 x 3 x 20 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 5 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 0 kg)

Ett bra pass. Axlar och bröst fick sig en rejäl omgång. När jag skulle tvätta håret efter passet höll tårarna på att börja rinna eftersom det var så jobbigt att lyfta armarna ovanför huvudet. Och nu, en dryg timme efter att jag avslutat passet är jag fortfarande helt utmattad och svag. Men det är precis som det ska vara, eller hur? Ett bra pass ska definieras av något!

Trevlig kväll! Nu blir det tv-serier för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar