måndag 17 november 2014

Today's Workout (Måndag vecka 47)


Tillbaka på gymmet med nya krafter. Det kändes otroligt skönt faktiskt. Denna gången var det ben och säte som plågades.

Uppvärmning blev fem minuter på träningscykel.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Deadlifts med kettlebell (10 x 3 x 16 kg)
Deadlifts på ett ben (höger) (10 x 3 x 16 kg)
Deadlifts på ett ben (vänster (10 x 3 x 16 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 80 kg)
Sittande enbenspress med höger ben (10 x 3 x 20 kg)
Sittande enbenspress med vänster ben (10 x 3 x 20 kg)
Enbenspress bakåt för sätet med höger ben (10 x 2 x 10 kg) + (10 x 1 x 15 kg)
Enbenspress bakåt för sätet med vänster ben (10 x 2 x 10 kg) + (10 x 1 x 15 kg)
Benpress, pressa ihop benen (12 x 3 x 15 kg)
Benpress, pressa isär benen (12 x 3 x 20 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)
Leg extension (10 x 3 x 35 kg)

Jag brukar alltid vara starkare i lårcurl än i leg extension, men idag tror jag att deadliftsen i början tröttade ut baksidan av låren så lårcurlsen blev riktigt tunga. Dessutom tog deadliften även i ryggen, vilket gjorde att jag skippade rygglyften.

Ett bra pass, jag är nöjd. Jag blir alltid så omotiverad av squats och utfallssteg eftersom jag tycker att de övningarna är lite tråkiga. Därför hittar jag på andra övningar på benen som jag tycker bättre om.

På onsdag blir det träning igen, då överkroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar