måndag 3 november 2014

Today's Workout (Måndag vecka 45)


Styrketräning på gymmet, igen, äntligen. Det blev ju ett litet uppehåll från gymmet i slutet på förra veckan, men nu är jag igång igen.

Idag blev det ben och säte. Och det var som varje måndagskväll fullt på gymmet så jag fick improvisera lite. Det är lite dumt att friviktsdelen är så liten, jag kommer tidigare från ett friviktsgym och är van vid att det finns en skivstång och plats för alla. Nu är både platsen och utrustningen begränsad, vilket kan göra mig en aning frustrerad. Men då gäller det att använda fantasin.

Uppvärmning blev fem minuter på cykel. Nu har jag börjat ta mig tid (fem minuter är ganska lite för uppvärmning, men det är mycket bättre än två) för uppvärmning, vilket jag är nöjd med.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Utfall med höger ben fram med hantlar à 8 kg (10 x 3 x 16 kg)
Utfall med vänster ben fram med hantlar à 8 kg (10 x 3 x 16 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)
Benpress (10 x 3 x 70 kg) + (10 x 3 x 80 kg) + (10 x 3 x 90kg) (Ökning!)
Enbenspress med höger ben (10 x 3 x 20 kg)
Enbenspress med vänster ben (10 x 3 x 20 kg)
Benspark bakåt i maskin med höger ben (10 x 3 x 10 kg)
Benspark bakåt i maskin med vänster ben (10 x 3 x 10 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)

Passet gick bra, och enbenspressarna tar rejält i baksidan trots den låga vikten och det gillar jag. Jag kanske ska fortsätta med dem, även när gymmet inte är lika fullt...

Dags för lite relax framför min favoritserie. Sen blir det en tidig kväll för min del, och en liten sovmorgon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar