torsdag 6 november 2014

Stockholm är vitt och jag har lock för örat

Rullade upp rullgardinen i morse och upptäckte att marken var vit! Lycka! Kommer man från Skåne är man inte van vid snö redan i början av November. Jag har försökt skaffa mig en uppfattning om det är tidigt eller sent med snö i Stockholm vi den här tiden på året, men har inte fått något riktigt svar. Mysigt är det i alla fall! Snacka om julstämning när snön började lägga sig på kyrktaket som vi kan se från skolan.

Men...

Det finns alltid ett men. Just nu är det ett lock för mitt högra öra som inte vill släppa. Jag anar öroninflammation på gång och vill verkligen slippa. Jag har köpt både nässprej och avsvällande medicin på apoteket i hopp om att hinna kurera mig själv innan det blir allt för illa. Träningen har därför också lagts på hyllan för den här veckan (också!).

Jag ska testa att göra ingefärste, det kommer upp ett recept här senare ikväll! Hoppas det fungerar lite avsvällande, är tjock i bihålorna också nämligen.

Eftersom läget är som det är och jag hann med mycket i skolan, valde jag att åka hem en timme tidigare. Skönt. Ibland behöver man helt enkelt ta hand om sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar