söndag 23 november 2014

Today's Workout/Personlig träning online (Söndag vecka 47)


Idag var det dags för den tredje och sista träning med Alejandro, som driver Online PT:n som du hittar på den här hemsidan: http://onlineptn.wix.com/online

Dagens träning bestod, precis som de två tidigare tillfällena, i stretching. Passet flöt på bra och jag kan inte säga annat än jag är nöjd med vårt samarbete. Idag gick vi igenom fötterna ordentligt, något som är bra för oss löpare. Inte för att jag har sprungit och löptränat på ett bra tag, men det är ändå en passion jag har och stretching som passar till den typen av träning är något jag saknat.

Träning online, via Skype, har sina nackdelar; det är svårt att se, visa och synas bra i bara webbkameran och man kan då gå miste om viktig teknik samt så är man begränsad till den träningsutrustningen och utrymmet man har hemma. Men det finns fördelar också, Alejandro har helt kunnat anpassa sig till när jag haft tid, och har lyssnat på mina önskemål. Dessutom så har jag inte behövt åka någonstans som vanlig personlig träning kräver, utan har kunnat träna hemma, på gott och ont.

Det har varit bra. Eventuellt får ni höra mer om Alejandros träning till våren. Fram tills dess så tränar jag på egen hand.

Hoppas att er vecka har varit bra. Min har varit helt okej. Livet går upp och ner. Idag känns det bra, och den enda jag hoppas på är att det håller i sig så länge som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar