söndag 16 november 2014

Jag vill få ordning på alla tankar som snurrar i huvudet

Just nu är det mycket som snurrar i mitt huvud. Och jag behöver något sätt att strukturera upp det. En av mina korridorskompisar, författare soon-to-be, gav förslag på att jag skulle skriva dagbok. Eller rättare sagt, jag blev sjukt imponerat av att hon skrivit dagbok sen hon var elva. Och jag har mycket som jag går och tänker på. Ofta i andra sammanhang så har det hjälpt mig att skriva dikter eller brev för att få rätt på tankarna och känslorna, eller i alla fall för att få en överblick och komma några steg på vägen.

Så det är ett hett tips till alla där ute. Är det något som är jobbigt, skriv om det. Jag diskuterade detta med en annan kompis som berättade att han tycker det är svårt att skriva till sig själv, och jag kan hålla med. Ofta när jag har något problem så finns det andra människor inblandade, vilket gör att jag ska skriva något som är riktat till istället för att det är riktat mot mig själv. Det gör att det är lättare och få loss skrivkrampen, i alla fall för mig.

Jag önskar er en bra söndag. Jag ska ha en effektiv söndag med städning, tvättning och matlagningen. Men det behövs verkligen efter förra dygnets sovande och slappande i något bakfyllemoln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar