onsdag 5 november 2014

För många idéer...

Jag har lite av ett lyxproblem när det gäller bloggen och vad jag vill skriva om. Jag har tusen (känns det som i alla fall) inlägg jag vill skriva och visioner jag vill genomföra men jag just nu inte tid eller motivation att genomföra dem. Min tid går till annat och just nu prioriterar jag mig själv. Egoistiskt? Ja, det kan tyckas så vara, men det finns ingen som är viktigare i mitt liv än jag själv.

Idag pratade jag och några i årskursen på skolan om sociala medier, och om hur oviktigt det egentligen är att lägga sin tid på bland annat Facebook. Jag förstår dem, men samtidigt som Facebook har blivit fullt av onödiga saker som bara slukar upp ens tid, så är det ett viktigt kommunikationsmedel. Jag är med i diverse grupper online där det uppdateras om relevanta saker hela tiden, och viktiga evenemang som jag absolut inte vill missa. Jag skulle inte vara beredd att ge upp Facebook, men såklart tar det mycket av min tid, tid som jag skulle kunna lagt på annat.

Samma gäller med bloggen. Ibland prioriterar jag annat i livet än att just blogga. Men du ska veta att det kommer krävas mycket för att träningen ska bli bortprioriterad ur mitt liv. Den är mitt liv.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar