fredag 7 november 2014

Att tappa motivationen

Just nu blev allt jobbigt. Mitt lock för örat är jobbigt. Att jag inte kan/vill träna när jag är sjuk är jobbigt. Att jag ska iväg imorgon förmiddag är jobbigt (hade helst av allt legat kvar i sängen). Att vara hemma och vänta på bättre tider är också rätt så jobbigt.

När allt blir jobbigt tappar jag motivationen, jag tittar på onödiga TV-serier och äter tacochips, kladdkaka och dricker läsk och kaffe om vartannat. Är jag en bra hälsoförebild idag? Eller har jag varit det den senaste veckan? Inte precis. Men detta är jag, och jag försöker någonstans brottas lite med mig själv. I en hörnet med boxningshanskarna i högsta hugg står hon som vill träna, äta bra, sova mycket och vara frisk, och i andra hörnet står hon som drar ner hjälmen så långt ner över öronen som möjligt och njuter egentligen av att tänka att det inte spelar så stor roll. Det spelar ingen roll om jag vill äta chips idag. Idag äter jag chips för att jag tycker det är gott. Jag har bestämt att det är okej idag, därför är det också okej.

Det måste finnas en gräns för när hälsonojan har gått över styr. Ibland får man helt enkelt kolla upp och se sig omkring. Vad håller jag på med och vad skulle jag må bra av idag?

Det är mycket som snurrar i huvudet idag och jag försöker på något vis samla tankarna. Jag har suttit på föreläsningar hela dagen och jag är allmänt slut. Den här helgen har jag lovet mig själv att ta det lugnt. Jag ska iväg imorgon förmiddag, men sen så är det chill i mjukisbyxor resten av helgen. Tvätta lite, och städa lite kanske. Och så ska jag laga en och annan matlåda. Jag tror jag behöver vara mitt eget sällskap och minnas hur mycket jag egentligen tycker om att ta hand om mig själv. Att komma ihåg hur mycket jag tycker om att få bestämma precis när jag ska gå och lägga mig och när jag ska gå upp, vad jag ska äta och när jag ska äta. Jag är min egen chef, och jag älskar det. Trots att livet snurrar mycket i mitt huvud nu.

Okej... Ett djupt och långt inlägg en fredagkväll från en tjej som har lock för en örat. Kan det bli bättre? Nä, jag tänkte väl det.

Trevlig kväll! Och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar