måndag 13 oktober 2014

Träningsplanering för vecka 42

En ny träningsplanering, wiho!

På gymmet där jag träna har de som utmaning att hinna med 30 pass (max ett pass per dag) innan nyår. Eftersom jag ska hem till Skåne under jul och nyår, och har besök under vecka 44, så har jag inte lika mycket tid på mig. Totalt nio veckor, vilket betyder att jag måste träna 4 gånger i veckan i minst sju veckor, och sen två pass till. Jag har som målsättning att klara 4 pass i veckan alla nio veckorna, men som jag precis nu erfarar så kan sjukdom sätta käppar i hjulen.

Tanken var att jag skulle ha en vilodag på onsdag när jag kunde handla och laga mat, men nu fick den vilodagen bli idag istället eftersom jag känner mig lite krasslig. Jag hoppas på att bli frisk imorgon så att jag kan köra på då istället.

Jag kör dock min morgonyoga varje vardagsmorgon som vanligt, det är ett så skönt sätt att väcka kroppen.

Nu till planeringen:

Måndag:
Vila!

Tisdag:
Styrketräning för ben och säte

Onsdag:
Styrketräning för överkroppen

Torsdag:
Styrketräning för ben och säte

Fredag:
Styrketräning för överkroppen

Lördag:
Vila!

Söndag:
Träning med Online PTn

Det var det! Utmaningen med Ida Warg lägger jag in i styrketräningspassen för ben och säte.

Och med det önskar jag er en frisk och härlig träningsvecka! You can do it, I know you can!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar