torsdag 23 oktober 2014

Today's Workout (Torsdag vecka 43)


En ledig förmiddag idag ledde till träning nu istället för ikväll. Jag gillar verkligen att träna på förmiddagen eller morgonen, för då är träningen gjord och man slipper tänka mer på den under dagen.

Uppvärmning blev fem minuter i högt tempo på crosstrainern. Jag kom in i något härligt mode och kunde köra på med tufft motstånd och snabbt tempo. Härligt! Och jag insåg dessutom att min kondition inte är den bästa... Hur ska jag få in mer konditionsträning i planeringen?

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Squats med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 40 kg)
Lunges med hantlar à 10 kg (10 x 3 x 20 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 70 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 25 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)

Ett härligt pass, aningen extra tufft eftersom tränigsvärken/muskelvärken i ben och säte inte gett med sig ännu. Det är därför jag sänkte i lårcurlen.

Jag avslutar altid ett pass med en hemmagjord proteinbar och proteinpulver. De senaste proteinbarsen jag bakade förstod jag inte att man tvungen att frysa förrän alla hade börjat mögla. Nu har jag bakat nya, och receptet kommer upp här senare idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar