torsdag 9 oktober 2014

Today's Workout (Torsdag vecka 41)


Jag hade egentligen planerat för träning igår, och vila idag, men det blev det motsatta på grund av träningsvärk. Hellre vänta ut den, än att köra en dag för tidigt. Jag vet inte vad det är med träningsvärk, men jag älskar det, samtidigt som det får min träningsmotivation att gå i botten. Även om jag ska träna en annan muskelgrupp. Antar att det beror på att kroppen behöver återhämta sig.

Idag blev dock helt enligt planen för i onsdags; styrketräning för benen och sätet.

Uppvärmning: tre minuter på roddmaskinen.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för höger och vänster)):

Squats med skivstång (10 x 3 x 30 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 50 kg)
Utfall med höger ben fram (10 x 3 x 20 kg) (Ökning!)
Utfall med vänster ben fram (10 x 3 x 20 kg) (Ökning!)
Rygglyft (10 x 3 x 15 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 70 kg) (Ökning!)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)

Det gick bra! Över förväntan! Jag hade bestämt redan innan passet exakt vilka vikter jag skulle köra på. Och det var väldigt bra. Inget velande utan bara att tuta och köra. Detta gjorde att jag höjde mig i vissa övningar, och klarade av att hålla höjningen från förra veckan i rygglyften. Mitt mål under nästa pass är att orka samma vikter, men höja leg extension och lårcurl till 35 kg, tufft, men jag ska försöka åtminstone med ett set.

Jag har dessutom ett större mål, som jag vill klara innan jul: 10 x 3 x 100 kg på sittande benpress. Klarar jag det så kommer jag definitivt att ha utvecklats! I dagsläget klarar jag nog fem repetitioner på 100 kg, men absolut inte mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar