tisdag 28 oktober 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 44)


Ett styrkepass på gymmet idag med! Det var inte så tungt att gå dit, men jag var hungrig och det får mig alltid på lite sämre träningshumör. Oftast brukar hungerkänslorna gå över när jag väl kommit igång med passet, men sen när jag är klar är jag oftast ordentligt skakig och behöver min proteinbar och proteinshake snabbt som attan.

Idag blev det ben och säte.

Uppvärmning blev fem minuter (igen!) på en träningscykel.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Djupa squats med kettlebell (10 x 3 x 20 kg)
Deadlifts med kettlebell (10 x 3 x 20 kg)
Lunges med hantlar à 10 kg (10 x 3 x 20 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)
Sittande benpress (10 x 3 x 70 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)

Det gick bra idag! Trots hungern. Jag måste komma på något bra mellanmål som jag kan äta innan träningen som gör att jag orkar bättre och får mer motivation...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar