tisdag 21 oktober 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 43)


Precis som jag planerade var jag en sväng på gymmet idag. Överkroppen fick sig en omgång. På något vis har jag kommit att älska överkroppsträningen, och jag tror att det har någon korrelation med att jag äntligen har lyckats bygga upp muskler i armarna, axlarna och ryggen. Det finns ju stora speglar på gymmet, och jag är inte sist med att stå och glo i den när jag utför mina övningar. Det blir som en boost för hela mig, motivationen går i topp och jag känner mig oövervinnelig. Är inte det en underbar känsla?

Uppvärmning blev tre minuter på roddmaskinen, i ett snabbare tempo än de senaste gångerna.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Axellyft åt sidan med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Bänkpress med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Chestpress i maskin (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 30 kg)
Breda latsdrag (liknar chin-ups) (10 x 3 x 30 kg)
Smala latsdrag (liknar pull-ups) (10 x 3 x 30 kg)

Och så ett superset med tre övningar för magen (det vill säga Ida Wargs träningsutmaning den här veckan)(repetitioner):

Sit-ups på pilates boll (15)
Benindrag under kroppen med fötterna på bollen (15)
Rulla ut bollen med spända armar tryckta mot bollen (15)

... i tre varv. Mjölksyra? Japp.


Det gick bra idag. Jag kunde köra på i ett bra tempo, övningarna kändes tuffa men inte omöjliga och jag ser fram emot fredagens pass. Imorgon har jag vilodag och ska åka och handla mat. Ingredienser till köttfärspaj lutar det åt, och kanske enchiladas, min favorit...

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar