tisdag 7 oktober 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 41)


Regnet porlar utanför, eller smattrar mot taket, och jag myser inomhus, tills att jag måste ta på mig de blöta kläderna och ge mig ut i regnet igen.

Idag blev det förmiddagsträning! Älskar det! Och så kunna äta en ordentlig lunch direkt efter, och kännas sig så nöjd och färdig. Underbart.

Idag tränade jag styrketräning för överkroppen på gymmet.

Uppvärmning: tre minuter på cykel.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för höger och vänster)):

Biceps curls med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Bänkpress med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Chestpress i maskin (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 30 kg)
Breda latsdrag (liknar chin-ups) (10 x 3 x 30 kg)
Smala latsdrag (likan pull-ups) (10 x 3 x 30 kg)

Och så mitt superset med tre övningar för axlarna:

Axellyft åt sidan med hantlar à 4 kg (10 x 8 kg)
Axellyft framåt med hantlar à 4 kg (10 x 8 kg)
Axelpress med hantlar à 4 kg (10 x 8 kg)

...i tre varv.

Trött och darrig efteråt? Check.


Dags att dra mig tillbaka till skolan, och förhoppningsvis inte bli onödigt blöt. Ska på allvar fundera på det här med paraply... Men jag gillar hösten, den är så mysig. Och det har faktiskt varit riktigt fint väder i största delen av september, så jag klagar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar