onsdag 1 oktober 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 40)


Dagens träning blev ett styrkepass för överkroppen.

Uppvärmning; Två minuter på roddmaskinen (lite för lite egentligen, men jag hade träningsvärk sedan igår och var dessutom lite stressad.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurl med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Bänkpress med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 20 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Sittande rodd (10 x 3 x 30 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Breda latsdrag (10 x 2 x 25 kg) x (10 x 1 x 30 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Smala latsdrag (10 x 2 x 25 kg) x (10 x 1 x 30 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Crunches (korta sit-ups) (25 x 3 x 0 kg)

Och så mitt vanliga superset med tre övningar för axlarna:

Axellyft åt sidan med hantlar à 4 kg (10 x 8 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Axellyft framåt med hantlar à 4 kg (10 x 8 kg) (Ökning sedan senaste passet)
Axelpress med hantlar à 4 kg (10 x 8 kg) (Ökning sedan senaste passet)

Det gick bra, och jag är supernöjd att jag har orkat höja i vissa övningar! Lite besviken att jag inte orkade köra på 30 kg i alla repetitioner latsdrag, men sånt är livet och jag kommer bli starkare och klara av det någon gång, bara inte idag.

Bra kämpat säger jag till mig själv och går nu in i sluttampen på projektet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar